Våra olika tjänster.

AIT är en en MSP och vad är då en MSP? Jo detta enligt Google:

Managed Service Provider. Den vanligaste tolkningen av begreppet brukar inkludera det vi i dagligt tal kallar driftsleverantörer men riktigt så enkelt är det ju inte efter som ordet Managed finns med i förkortningen vilket kan antyda att en MSP gör lite mer en en traditionell driftsleverantör.

 

 

  • Support – snabb, enkel och mänsklig

  • Hårdvarusupport – Vi hjälper till med all typ av hårdvara.
  • Serverhantering – lång erfarenhet av serverdrift.
  • Byte av hårdvara – Tänk besvärsfritt och utan synliga kablar.
  • Tillgång överallt – Nå din server eller dator oavsett var du befinner dig
  • Tekniker på plats –Vi har våra egna proffs som hjälper er.

Basic

Passar mindre supportintensiva företag

fr. 95 kr

per anställd och månad

I Basic ingår:

  • Telefonsupport (08:00 – 17:00)

  • Ärendehanteringssystem

  • Dokumentation av IT-miljö
  • Antivirusprogram på datorer

  • Fjärrstyrningsagent på datorer

  • Licenshantering Microsoft 365

Standard

Passar de företag som löpande behöver support till slutanvändare

fr. 395 kr

per anställd och månad

Allt i Basic, plus:

  • Fri support – Helpdesk
  • Proaktiv drift av datorer
  • Microsoft 365 support

Guld

Passar de företag som vill ha en supportväg till samtliga IT-relaterade frågor

fr. 795 kr

per anställd och månad

Allt i Standard, plus:

  • Central kontaktväg (SPOC)
  • IT-samordnare
  • Kundansvarig tekniker

Skräddarsydda tjänster.

Det som passar den ena kunden behöver inte passa den andra. Därför behöver vi göra en behovsanalys för att ta reda på era förutsättningar, då det enda som bör vara gemensamt för samtliga kunder är säkerhet.

Vi listar några av de tjänster vi har längre ned. Skulle inget av detta passa dig som kund så ordnar vi en ny funktion till dig, AIT är flexibla och löser alla utmaningar som kommer vårt håll.

Servrar i alla dess former.

Hela IT branschen går raskt mot så kallade SaaS tjänster. Förenklat är detta att en applikation som levereras till användaren utan att egna servrar behövs. Applikationens data hanteras av, ”molnet” dvs att leverantören har servrar någonstans där data och funktion finns.

Det finns många fördelar med denna lösning men även risker och nackdelar, vi är förespråkare av SaaS men det måste finnas en rimlig kostnadsbild samt funktion.

Innan ni väljer att gå över till en SaaS tjänst, slå oss en signal för vi kanske har lite opartisk information gällande den tjänsten då vi stöter på många.

Anledningen till att vi har egen hosting till våra kunder är säkerheten, enkelheten samt att det är oftast mer ekonomiskt men fler och fler kommer ha en IT-miljö utan egna servrar och vi visar er gärna vägen dit.

Nätverk

Nätverk finns i många former och funktioner, förr så var det väldigt viktigt att skydda kontoret med dyra och krångliga brandväggar, men om ni håller på med er digitala resa och flyttar bort era servrar samt den känsliga data som kan finnas på kontoret så är det viktiga att ni har en snabb och fungerande uppkoppling. Säkerheten kommer in i andra delar.

Våra tekniker drar fram uttaget till skrivaren eller monterar upp accesspunkten som fördelar WiFi i lokalen. Har ni även vårat nätverk som tjänst kommer vi se till att uppdatering, hårdvara och mjukvara fungerar avtalstiden ut.

Vårt support team

Vi har bedrivit support i över 10 år det har varit en fantastisk resa där vi varje dag växer med våra kunder.

En av de saker vi själva blir irriterade på är att sitta i en telefonkö. För oss är det viktigt att någon tar tag i våra ärenden och att vi vet att det arbetas på. Därför strävar vi till att alltid svara fort när våra kunder ringer oss. Återkoppling är också en viktig del som vi ständigt arbetar med.

Inkommande samtal senaste halvåret = 1774 st

Medelväntetid = 1:19 minuter

Medelsamtalstid = 9:18 minuter

AIT

Vi skapar en trygg IT-miljö