Våra olika tjänster.
AIT är en en MSP och vad är då en MSP? Jo detta enligt Google:
Managed Service Provider. Den vanligaste tolkningen av begreppet brukar inkludera det vi i dagligt tal kallar driftsleverantörer men riktigt så enkelt är det ju inte efter som ordet Managed finns med i förkortningen vilket kan antyda att en MSP gör lite mer en en traditionell driftsleverantör.
Skräddarsydda tjänster.
Det som passar den ena kunden behöver inte passa den andra. Därför behöver vi göra en behovsanalys för att ta reda på era förutsättningar, då det enda som bör vara gemensamt för samtliga kunder är säkerhet.
Vi listar några av de tjänster vi har längre ned. Skulle inget av detta passa dig som kund så ordnar vi en ny funktion till dig, AIT är flexibla och löser alla utmaningar som kommer vårt håll.
Servrar i alla dess former.
Hela IT branschen går raskt mot så kallade SaaS tjänster. Förenklat är detta att en applikation som levereras till användaren utan att egna servrar behövs. Applikationens data hanteras av, ”molnet” dvs att leverantören har servrar någonstans där data och funktion finns.
Det finns många fördelar med denna lösning men även risker och nackdelar, vi är förespråkare av SaaS men det måste finnas en rimlig kostnadsbild samt funktion.
Innan ni väljer att gå över till en SaaS tjänst, slå oss en signal för vi kanske har lite opartisk information gällande den tjänsten då vi stöter på många.
Anledningen till att vi har egen hosting till våra kunder är säkerheten, enkelheten samt att det är oftast mer ekonomiskt men fler och fler kommer ha en IT-miljö utan egna servrar och vi visar er gärna vägen dit.
Nätverk
Nätverk finns i många former och funktioner, förr så var det väldigt viktigt att skydda kontoret med dyra och krångliga brandväggar, men om ni håller på med er digitala resa och flyttar bort era servrar samt den känsliga data som kan finnas på kontoret så är det viktiga att ni har en snabb och fungerande uppkoppling. Säkerheten kommer in i andra delar.
Våra tekniker drar fram uttaget till skrivaren eller monterar upp accesspunkten som fördelar WiFi i lokalen. Har ni även vårat nätverk som tjänst kommer vi se till att uppdatering, hårdvara och mjukvara fungerar avtalstiden ut.
Vårt support team
Vi har bedrivit support i över 10 år det har varit en fantastisk resa där vi varje dag växer med våra kunder.
En av de saker vi själva blir irriterade på är att sitta i en telefonkö. För oss är det viktigt att någon tar tag i våra ärenden och att vi vet att det arbetas på. Därför strävar vi till att alltid svara fort när våra kunder ringer oss. Återkoppling är också en viktig del som vi ständigt arbetar med.